Po zagonu nove konti proge in rušitvi stare 550 proge se je pridobil prostor, ki omogoča racionalnejšo – novo zasnovo adjustaže.
Zaradi potrebe postavitve nove konti proge se je razpoložljivi prostor oddelka adjustaže ter prostor, namenjen za medfazno, kot tudi prodajno zalogo, korenito skrčil. Stroji so se deponirali, skladiščili in prestavljali po principu »tja, kjer je še prostor«. Po zagonu nove konti proge in rušitvi stare 550 proge se je pridobil prostor, ki omogoča racionalnejšo – novo zasnovo adjustaže, v smislu boljše pretočnosti materiala, večjega izkoristka prostora za skladiščenje materiala, večjo fleksibilnost pri postavljanju novih in prestavljanju starih strojev. V preteklosti so študije pokazale, da je smiselno medsebojno ločiti del za obdelavo ploščatega na eni in okroglega jekla na drugi strani, problem križanja poti in medsebojnega umikanja žerjavov pa premostiti s pomočjo talnega transporta materiala.Pri novi zasnovi adjustaže ne gre za klasično investicijo, ampak za skupek manjših posegov, ki jih je potrebno izvesti v smislu sanacije območja izgrajene proge 550, racionalne postavitve obstoječih in novo prihajajočih strojev ter ureditvi pripadajoče infrastrukture.Sprostitev prostora na področju nekdanje 550 proge sama po sebi narekuje prepotrebno širjenje oddelka adjustaže in priložnost modernizacije le-te, tudi v logističnem smislu. Prihod vezi s konti proge ločuje BC halo valjarne na dva dela. Leva stran adjustaže zavzema tlorisno manjšo površino oddelka in je vezana s prodajnim skladiščem. Ker nam desna stran nudi večje površine, je smiselno v ta prostor umestiti linije za obdelavo okroglega materiala, saj so po konstrukciji bistveno daljše in zavzemajo večja območja, kot na drugi strani stroji za obdelavo ploščatega materiala. Prav tako nam trend povečevanja deleža okroglega programa na ta način omogoča tudi večje površine za medfazno skladiščenje le-tega v desnem področju. Ves čas obstaja dilema, kako premostiti težavo križanja žerjavov in transporta zaključenega – obdelanega materiala na komercialno skladišče. Rešitev se je porodila v transportu materiala s pomočjo talnih vozil, katerih nabava je predvidena v sklopu logistične ureditve podjetja in je tesno vezana na ta projekt.
Faza, ki je predstavljena v tem tekstu, zajema naslednje večje posege:
- izdelavo temeljev za stroje adjustaže in tlaka na področju stare proge 550;
- prestavitve strojev; – postavitev delovnih računalniških postaj po strojih;
- dodatne zalogovnike za skladiščenje materiala;
- rušenja objektov ob A liniji stebrov, kjer se nahajajo pisarne delovodij adjustaže, priročna skladišča, sanitarije, počivališče;
- izdelavo nove delovodske pisarne adjustaže, novih priročnih skladišč, sanitarij in počivališča na nadomestnih lokacijah;
- postavitev dodatnih energetskih linij (komprimiran zrak, plin, voda, elektrika).
Ključni učinek predvidenih posegov je zagotovitev pogojev za učinkovitejše organiziranje in izvajanje procesa kontrole, dodelave in skladiščenja valjancev. Izkoristek prostora na področju stare proge 550 zajema tudi postavitev dodatne linije za ravnanje in kontrolo okroglih profilov, nudi pogoje za prenos razrezovalnih kapacitet valjanega materiala iz obrata hladne predelave v valjarno ter formiranje smiselnih procesnih linij.
Nova zasnova omogoča:
- povečanje produktivnosti strojev adjustaže (zmanjšan čas manipulacije z materialom);
- možnost optimiranja planiranja proizvodnje (uskladitev pretočnosti materiala skozi dodelavo z valjarskimi kapacitetami);
- zmanjšanje medfaznih zalog; – zmanjšanje tveganja pomešanja materiala;
- izboljšanje varnosti zaposlenih zaradi ustreznejšega načina skladiščenja materiala;
- povečanje površine prodajnega skladišča;- transport gotovih izdelkov s talnimi vozili.
Posamezni posegi se bodo predvidoma izvajali skozi leto 2018, zaključek pa je predviden do konca I. kvartala v letu 2019. Nov pogled in nova priložnost spreminja miselnost nas kot uporabnikov, ne le glede naših potreb, temveč tudi glede naše predstave o proizvodnem procesu. Upravljanje obdelovalnih strojev, posluževanje in transport so del nekega smiselno urejenega celovitega procesa, v katerem vsi deležniki tega procesa medsebojno komunicirajo z namenom čim učinkovitejšega izpolnjevanja nalog.
Čedomir Minić, obratovodja valjarne
Vir: Informativni časopis podjetja Štore Steel d.o.o.